Denna veckan tänkte jag dela med mig av mitt favoritsäljtips utifrån våra säljsanningar som tillika är min favoritfunktion i LIME Goha alltid ett nästa steg planerat! Anledningen till att detta är min favoritsanning är för att den hjälper mig driva affären framåt, och jag älskar att göra affärer!

Ett enkelt scenario, du har varit ute på ett kundbesök och du gjorde ditt livs möte. Nästa steg är i detta fallet att kunden vill ha en offert. Du skickar din offert och sitter på din kammare och väntar på att kunden ska höra av sig om att han/hon vill köpa, för magkänslan på mötet var ju verkligen att de var intresserade. Du ringer upp efter ett par veckor, och kunden skyller på att han/hon inte haft tid för att kika på den, “Ring om ett par veckor så ska vi se….”. Och så fortsätter det sen. Känner du igen dig?

Sätt nästa steg

Sätt nästa steg redan på mötet istället! Skickar du en offert är nästa naturliga steg att boka in en offertgenomgång. Har du kvalificerat din kund så väl att de är värda en offert och vill ha en, då är de även redo att sätta sig ner med dig för att gå igenom den, och komma till ett avslut! Håller du inte med?!

LIME Go hjälper dig att sätta nästa steg i din säljprocessTipset i LIME Go är att när du rapporterar in ditt möte, sätt en påminnelse direkt – “Skicka offert” – när du lovat att skicka den, samt boka in offertgenomgången. Snyggt va?

Lycka till med ditt sälj och ditt LIME Go-användande. 🙂